Toimintakertomus 2011

Seuran 6.sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 20.2. ja läsnä oli 18 henkilöä. Seura on merkitty yhdistysrekisteriin 1.8.2004 numerolla 190015 ja Ly-tunnus on 2152197-2.
Seuratunnuksena on kunnan vaakuna-aihe vuodelta 1957. Toiminnasta on tiedotettu yleisesti kotisivustolla www.saynatsaloseura.fi . Sivusto sisältää runsaasti tietoutta Säynätsalosta kotiseutuna. Seura on Suomen Kotiseutuliiton jäsen.
Seuran toimitilana Vanerila osoitteessa Puutie 3 on ollut monipuolisesti käytössä. Vanhan paloaseman autotalliosa kunnostettuna kokoussaliksi on ollut sopiva pienimuotoisiin kokouksiin. Nähtäville on saatu kuvakerrontaa, joka myös on kiinnostanut. Talon vieraskirjan mukaan kokousryhmiä tai opastettuja esittelyjä oli 65 ja osallistujia 811.

Pj. Erkki Ikonen, vpj. Mauri Pii, jäs. Ritva Saarinen, Marjukka Perälä, Juha Parkkonen, Kari Poutanen ja siht. Kauno Lehtomäki. Hallitus kokoontui vuoden aikana 12 kertaa ja asiantuntijoina hallitusta täydentävässä kirjatoimikunnassa ovat olleet mukana Eija Sälekivi ja Jouni Pänkäläinen.

Henkilöjäseniä oli vuoden päättyessä 80. Liittymismaksuna on kannettu 5 € ja jäsenmaksuna vuosittain 10 €.

Vanerilassa on jatkettu sisätilojen viimeistelyä, talo varustettu asiallisessa lipputangolla ja torniosaan asennettu talon valomainos. Käyttöön on hankittu erillinen varastokontti. On suoritettu myös muuta vähäisempää kalustotäydennystä.
Toista perinnejulkaisua ”Järvi ihan rannassa” on vielä saatavilla ja kolmas julkaisu nimeltään ”Säynätsalon Sypreena” tuli myyntiin 11.12. Lisäksi on myyntivälityksessä kirjat Fiosolen puutarhat, Loisto ja Lyhty sekä Keski-Suomen karttakirja.
Harrastetyönä on tuotettu DVD-tallenteita mm. tanssiteatteri Krampin Dracula- näytännöstä, hallituksen retkipäivästä Mänttän museoihin 19.4. ja Säynätsalon koulun kevätjuhlasta 1.6.
Majaniemen ulkoilupäivä järjestettiin onnistuneesti 6.2. Kuvasuunnistustapahtuma oli 5.5. yhteistyössä MLL:n ja Marttojen kanssa. Säynätsalopäiviin liittyvästi oli Leirikallio- tapahtuma ja esittelypäivät Vanerilassa.
Finndomon taloteollisuuden päättymistä Säynätsalossa seurasi tarvetta lähinnä toimihenkilöjärjestöjen asiakirjain arkistointiin ja oli järjestelytalkoita.
Jäsenetuna on tarjottu mahdollisuutta talviuintiin Juurikan saunarannassa ja tällä harrastuksella on oma kannattajajoukkonsa; ulkoiset puitteet ovat verrattomat. Viime talvikaudelta kirjattiin 13 uimarin käyntejä 508.

Kertomusvuoden taloudellinen tulos osoittaa ylijäämä 92,03 € tilierittelyllä, mistä on erillinen kirjanpitoon perustuva tuloste. Kassavarat ovat seuran pankkitilillä KSOp 529020-214746

Säynätsalo 10.1.2011